Du er her: Forside Oplægsholdere

Oplægsholdere

Martha Gabriel – Keynote speaker

Martha Gabriel er forfatter, konsulent, MBA-professor og præmieret keynote speaker. Hun har skrevet fem bøger, blandt andet bestselleren Marketing in the Digital Age. Hun rangerer ifølge KRED blandt verdens Top 50 Marketing bloggers og ifølge Best Online Universities blandt Top 100 Web-Savvy Professors i 2012. Hun har en ph.d. i Art og har desuden en baggrund i ingeniørvidenskabmarketing og design. Hendes kunst er blevet udstillet og præmieret ved mange prestigefyldte udstillinger i Brasilien og resten af verden, blandt andet ved Florence Biennale. Hun er international keynote speaker og har deltaget i 3 TEDx-præsentationer. 

Oplæg

Mandag 09.00 - 10.00  Transmedia Storytelling in Marketing of Higher Education (Keynote)
Mandag 10.10 - 12.00 Content Marketing Strategies for Universities (Workshop)

­­ 

Gerry McGovern – Keynote speaker

Gerry McGovern er kendt for at hjælpe store organisationer med at blive mere kundeorienterede på deres hjemmesider. Han arbejder for fx Microsoft, Cisco, VMware, IBM, Atlas Copco og Tetra Pak.

Han har grundlagt og leder virksomheden Customer Carewords og har udviklet en række værktøjer og metoder, der kan hjælpe store organisationer med at identificere og optimere deres kunders "top online tasks".

Han har skrevet fem bøger om webbens betydning for "the rise of customer power". Hans femte bog, The Stranger’s Long Neck, udkom i 2010.

The Irish Times har beskrevet Gerry som en af fem visionære personer, der har haft indflydelse på webbens udvikling. Han har deltaget i programmer på BBC, CNN og CNBC samt medvirket i et hav af radioudsendelser. Gerry har holdt oplæg om "top task management" i mere end 35 lande.

Han begyndte sin karriere i 1994 og modtog i 1996 "The Best Overall World Wide Web Business Achievement Award" fra EU for firmaet Nua, som han selv grundlagde. 

E-mail: gerry@customercarewords.com
Web: www.customercarewords.com

Oplæg

Tirsdag 09.00 - 10.00  The Web communicator’s dilemma (Keynote)
Tirsdag 10.10 - 11.20 How to identify your customers’ top tasks (Workshop)

­­ 

Jesper Højberg Christensen

Jesper Højberg Christensen helps boards and management developing and maintaining strategies. Some of his more recent projects have been to look at how universities communicate strategically – or don't!

Jesper is the founder and chairman of the board for Advice A/S (consultancy services in all aspects of communication and branding) and he has been a huge factor in defining the business of communication strategically over the last decades. Jesper has written many articles and books. The latest being ”Når forretningen kommunikerer. Topledelsens nye strategier”, Gyldendal 2010 and he has stated several companies e.g..  Advice Digital og K-forum.

Jesper always has an opinion about communication – not aways the most compliant one. Read more on his page www.jesper.as

Jacob Søby Bang

Kreativ, involverende og innovativ kommunikationsiværksætter. Har som leder og rådgiver igennem de sidste 10 år skabt tydelige resultater i samspil med komplekse organisationer, virksomheder og netværk. Særlig stærk inden for ledelse, konceptudvikling, strategilægning og det at drive udviklingsprojekter og kommunikation på en måde, så de berørte tager ejerskab. Uddannet cand.comm. og efteruddannet inden for ledelse, coaching og proceskonsultation.

Christian Waldstrøm – oplægsholder på temaworkshop

Christian Waldstrøm er cand.merc. og ph.d. og har siden 2000 beskæftiget sig indgående med netværk i mange afskygninger. Han er i dag en af de førende danske forskere inden for netværk og netværksanalyse. Christian Waldstrøm er lektor på Aarhus Universitet, hvor han i 2006 blev kåret som Årets Underviser. I 2007 modtog Christian derudover Hede Nielsen Fondens Pris for sin forskning. Han er (med)forfatter til bøgerne Ledelse af Netværk og Corporate Networking og partner i Unilyze, Skandinaviens førende konsulentfirma inden for organisatoriske netværksanalyser og netværksrådgivning.

Oplæg

Mandag 10.10 - 12.00 Kan du se dit netværk for bare relationer? 
   

Janus Boye – oplægsholder på temaworkshop

Som grundlægger af J. Boye har Janus været med fra de første rådgivningsopgaver hos Maersk og TDC i 2003, de første erfagruppemøder i 2004 hos Chr. Hansen og Novozymes, Aarhus-konferencen hvert år siden 2005, opstart i England, erfagrupper på tysk og meget mere.

I dag deler Janus sin viden i de populære erfagrupper og ved at rådgive så forskellige kunder som Alma Media, Brother, GEA, Nordea, Red Bull, Røde Kors og Tønder Kommune. Derudover forsøger han at finde tid til jævnligt at skrive artikler på dansk og engelsk. Et par gange om året deltager han også som taler på konferencer i ind- og udland.

Janus kan dårligt huske livet fra før, han blev iværksætter, men det blev til 5 år i Tyskland i forskellige roller som ansat ved en amerikansk CMS-leverandør, et engelsk softwarefirma og et amerikansk konsulentfirma.

Privat bor Janus i et byhus i Aarhus med en meget bedre halvdel og 2 små drenge. Aarhus har reelt ingen lufthavn, men alligevel er det et dejligt sted at arbejde og leve.

Oplæg

Mandag 10.10 - 12.00 Kan du se dit netværk for bare relationer? 
   

Jesper Falkheimer

Jesper Falkheimer är professor vid Institutionen för strategisk kommunikation och rektor för Campus Helsingborg, Lunds universitet. Han doktorerade 2004 i medie- och kommunikationsvetenskap på avhandlingen Att gestalta en region: källornas strategier och mediernas föreställningar om Öresund, blev docent 2008 och professor 2012. Sedan 2008 har han haft flera chefsuppdrag och kombinerat forskning med ledningsfrågor. Hans forsk­ningsintresse finns inom områdena kriskommunikation, public relations, journalistik och place branding. Jesper är författare och medförfattare till ett flertal böcker och internationella artiklar.  Han har tidigare arbetat som kommunikationskonsult och är styrelseledamot i svenska branschföreningen Sveriges kommunikatörer och i byrån Gullers Grupp AB.

Mats Heide

Mats Heide är professor vid Institutionen för strategisk kommunikation, Campus Helsingborg, Lunds universitet. Han doktorerade 2002 i medie- och kommunikationsvetenskap på avhandlingen Intranät – en ny arena för kommunikation och lärande. År 2008 blev han docent i medie- och kommunikationsvetenskap och år 2012 blev han professor i strategisk kommunikation vid Lunds universitet. Mats primära forsk­ningsintresse är kriskommunikation och förändringskommunikation, men han har också ett bredare intresse för frågor inom de närliggande områdena strategisk kommunikation, organisationskommunikation och public relations. Sedan början av 2000-talet har Mats varit författare och medförfattare till ett flertal böcker och internationella artiklar.  Under åren 1997–1999 arbetade Mats som kommunikationskonsult vid Nordisk Kommunikation i Köpenhamn.

Linda Carlsson

Linda är projektledare och arbetar som samordnare av extern kommunikation på Stockholms universitet. Hon har flerårig erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete främst inom  forskningskommunikation, relationsmarknadsföring och varumärkesarbete. Innan Linda började inom universitetsvärlden arbetade  hon bland annat vid The Interactive Institute och i projekt knutna till Telia och Ericsson. 

Annika Engström

Annika Engström är head of unit för kommunikationsgruppen på avdelningen kommunikation och internationella relationer på KTH Royal Institute of Technology. Hon har flerårig erfarenhet av strategiskt kommunikations arbetet och varumärkeshantering. Innan har hon framförallt arbetat på reklambyråsidan med varierande kunduppdrag, både i Sverige och utomlands.

Janne Bavnhøj

Janne udøver digital kommunikationsledelse og rådgiver som udgangspunkt i forretningsstrategisk kommunikation - med fokus på digitale og sociale medier, og hvordan de kan gøre en forskel for forretningen.

Janne forsøger at sejle med på cyberhavet og løfter øjenbrynene, når hun ser, at skibet er ladet med digital kommunikation, sociale medier, webdesign, brugervenlighed og brugeroplevelsesdesign.
I sit job som teamleder, redaktør og digital specialist forsøger hun at gøre brugercentrering til en religion.

Janne er forstbachelor og cand.comm. med virksomhedsstudier som andet fag fra RUC og
efteruddannet i kommunikationsledelse, computermedieret kommunikation, kommunikation 2.0,
facilitering og projektledelse. Hun har 15 års erfaring inden for strategisk kommunikation med digital
kommunikation som speciale.

Erfaringerne er brede: teamledelse, strategiudvikling og organisationsudvikling. Hun har rådgivet og
udviklet over 150 hjemmesider, udviklet repræsentation på mobile og sociale medier, udviklet apper,
projektledt forandringsprojekter herunder intranet. Uddannet over 100 webredaktører i
kommunikation på web og udviklet et online supportværktøj. Hun har videreudviklet CMS'er,
kravspecificeret, udviklet et online supportværktøj og manualer for CMS'er, styret budgetter, skrevet
tekster til web og tidligere også koder.

Mød Janne på bloggen www.bavnhoej.dk eller på Klout, Facebook, Kforum, LinkedIn, Youtube, Twitter, Slideshare, Google+, Goodreads, Vine, Flickr, Foursquare, Instagram, Pinterest eller Endomondo

Jacob Holst Mouritzen

Jacob rådgiver om kommunikation og markedsføring via sociale medier. Han arbejder med konceptudvikling, strategisk rådgivning og kommunikation. Jacob mener en god strategi for sociale medier først og fremmest handler om at lytte og forstå. Herefter kan man påbegynde en samtale.

Jacob har tidligere arbejdet som social media konsulent for KOMFO, samt været selvstændig rådgiver siden 2010. Han er en aktiv blogger og kommunikatør på de sociale medier, hvor han er svær at komme udenom i de aktuelle fag-debatter. Med erfaring som community manager for Dansk Ungdoms Fællesråd, digital medie manager for Lukas Graham samt sit konsulentarbejde for KOMFOs kunder har Jacob skabt sig en bred vifte af erfaringer med sociale medier.

Jacob er absolut en fagnørd, og hvis man ikke stopper ham, kan han tale i timevis om sociale medier, markedsføring og kommunikation.

Oplæg

Mandag 15.30 - 16.30 Sociale medier – hvad er værdien?

­­ 

Jón Örn Guðbjartsson

Jón Örn Guðbjartsson, director of marketing and communication of the University of Iceland, has a MA degree in public relations and business communications and an MBA degree from the International University of South Europe, Barcelona. He has an MA degree in Icelandic literature from the University of Iceland as well.

Jon has immense experience in utilising intergraded communications tools, controlling PR & crisis management and winning new markets for new products and companies’ worldwide by using intergraded communication tools. He was a Marketing and PR director in the software and business consultancy business from 1993 to 2005, where he directed marketing and sales of Microsoft compatible solutions worldwide. He pioneered software and business consultancy companies from start-ups into profitable businesses and branded new software with extensive results in international markets.

For the last six years Jon has been rebranding the University of Iceland. The University is a progressive educational and scientific institution, renowned in the global scientific community for its research. It is a state university, situated in the heart of Reykjavík, the capital of Iceland. 

Annemarie Dalgas

Annemarie Dalgas er kommunikationsmedarbejder ved Science and Technology, Aarhus Universitet. Hun har bl.a. arbejdet med projektet ”Udvalgt til Uni” – et brobygningsprojekt, der går ud på at give talentfulde unge fra ikke-akademiske familier en chance for at få et indblik i universitetsverdenen gennem dels seminarer på universitetet, dels mentorer, der fungerer som rollemodeller/ældre søskende. Annemarie arbejder desuden med rekrutteringskampagner, uddannelsesinformation og karrieremesser.

Annemarie har tidligere været med til at udvikle nye masteruddannelser inden for naturvidenskab og har været ansvarlig for to internationale e-learningprojekter, hvor studerende blev undervist i Cross Cultural Marketing.

Helena Bruzelius

Helena är kommunikationsstrateg och arbetar med samordning av profilerande information på Stockholms universitet. Hon har mer än 20 års erfarenhet från arbete med strategisk kommunikation, varumärkesutveckling, affärsutveckling, försäljning och projekt- och processledning inom privat och offentlig sektor -  t ex Nielsen Marketing Research, Kraft General Foods, Luftfartsverket- Arlanda flygplats, Blomquist Annonsbyrå.

Marie Jackalin

Marie Jackalin, redaktionelll samordnare Stockholms universitet, arbetar med redaktionell samordning av intern- och externkommunikation i universitetsgemensamma kanaler. Hon har arbetat med försäljning och projektledning, samt innehåll- och innehållsutveckling för webb och webbtjänster, inom privat och offentlig sektor sedan 1995.  

Signe Hvid Maribo

Signe er uddannet cand.ling.merc. og fagjournalist og er i dag kommunikationschef på Arts ved Aarhus Universitet. Hun har blandt andet ledelsesansvaret for enheden "Sprogservice", der skal understøtte den internationale forskningsformidling og profilering af Aarhus Universitet og støtte kommunikationen mellem administrationen og internationale studerende og medarbejdere på Aarhus Universitet. Tidligere har Signe arbejdet med Web 2.0-teknologi, videoproduktion, webdesign, SEO, CMS mv. som afdelingsleder på Handelshøjskolen i Aarhus, ligesom hun i mange år har været E-læringskoordinator samme sted. I en periode fra 2008 til 2010 var Signe freelancejournalist med speciale i formidling af it-relaterede emner til læsere uden forkundskaber.

Oplæg

Kommunikationscirkus Bæredygtig oversættelse
   

Lenore Messick

Lenore er født og opvokset i North Carolina, USA, men har siden 1997 boet i Danmark, hvor hun har arbejdet som sprogunderviser, oversætter og sprogkonsulent. Siden 2009 har Lenore være tilknyttet Arts på Aarhus Universitet, hvor hun har leveret oversættelse og sproglig revision af akademiske, juridiske og studieadministrative tekster for administrationen. Siden 2011 har hun været koordinator og daglig leder af "Sprogservice", der skal understøtte den internationale forskningsformidling og profilering af Aarhus Universitet og støtte kommunikationen mellem administrationen og internationale studerende og medarbejdere på Aarhus Universitet. 

Oplæg

Kommunikationscirkus Bæredygtig oversættelse
   

Per Jarl Elle

Per Jarl Elle er informasjonsrådgiver ved Universitetet i Nordland. Han produserer nyhetssaker til UiNs webside, og promoterer nyhets- og featuresaker om universitetet i mediene. Per Jarl Elle er Cand. mag. med journalistudanning fra Norsk journalisthøgskole. Elle har blant annet arbeidet som journalist i Aftenposten, NTB, Tidsskrift for den norske legeforening. Fra 1994-2005 var Per Jarl Elle  regional informasjonssjef for Posten Norge AS. Per Jarl Elle har en Master i ledelse (erfaringsbasert) fra Universitetet i Tromsø.

Oplæg

Kommunikationscirkus University of Nordland - Small, sharp and trendy
   

Heidi Irene Mathisen

Heidi jobber til dagelig med markedsføring og profilering av Universitetet i Nordland. Hun har tidligere erfaring med omdømmebygging fra prosjektet Bodø i vinden og har jobbet i med oppbyggingen av den internasjonale nettportalen IntraFish AS. Heidi er utdannet innen markedsføring fra BI/Norges Markedshøgskole med spesialisering på internasjonalisering.

Oplæg

Kommunikationscirkus University of Nordland - Small, sharp and trendy
   

Nebojsha Mihajlovski

Nebojsha (Nesko) jobber til daglig med web og digitale medier på Universitetet i Nordland. Han har tidligere erfaring med markedsføring og kommunikasjon fra flere bedrifter i Bodø. Nebojsha har master i e-handel fra Luleå Tekniske Universitet med spesialisering i sosiale medier.

Oplæg

Kommunikationscirkus University of Nordland - Small, sharp and trendy
   

Signe Johannessen Lehrmann

Signe er webmedarbejder på Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning, Københavns Universitet, og selvstændig kommunikationskonsulent. Hendes primære fokusområde er digital kommunikation, herunder særligt usability og UX, informationsarkitektur, navigationsdesign og projektstyring.

Signe er uddannet multimediedesigner, projektleder og cand.it. i digital design og kommunikation. Hun har specialiseret sig i udvikling af brugervenlig webkommunikation, herunder alt fra planlægning, informationsarkitektur og design til leverandørsamarbejde, brugerinddragelse og implementering.

Oplæg

Kommunikationscirkus Navigationsdesign på universitetets website
   

Daniel Noesgaard

Daniel Noesgaard er museumsinspektør ved Medicinsk Museion, Københavns Universitet. Han arbejder med formidling af biomedicinsk og især metabolisk forskning og eksperimenterer med forskellige webplatforme og sociale medier som det primære kommunikationsværktøj. Han er formelt set cand.scient. i molekylær biomedicin, men har en fortid i it-verdenen, hvor han har arbejdet med alt fra netværksopsætning til domæneregistrering.

Oplæg

Kommunikationscirkus Science communication using Twitter 
   

Audun Farbrot

Farbrot er fagsjef forskningskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Farbrot er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, 1990, med spesialisering i organisasjon og ledelse. Han har bakgrunn som næringslivsjournalist fra Økonomisk Rapport, Aftenposten og Dine Penger.
Han har nylig utgitt boka: Forskningskommunikasjon. Praktisk håndbok for forskere og kommunikasjonsrådgivere
Lenke til omtale av boka

Anders Frølund

Anders Frølund er chef for Events og rekruttering af studerende ved Aarhus Universitet. Han har mange års erfaring med at lave store og ofte også usædvanlige events med mange deltagere fra ind- og udland. Han været med til at opbygge eventafdelingen og arbejdet meget med den strategiske del af events, så forankring i ledelsen og events brandværdi bliver en integreret del af arbejdet.

Han har en baggrund i musikvidenskab fra universitetet og har arbejdet med kommunikation på universitetet i 20 år. 

Oplæg

Mandag 15.30 - 16.30: Konferencer, møder og events som en del af branding
   

Anna Johansson

Anna Johansson är chef för Evenemangsgruppen på Kungliga Tekniska högskolan, KTH, i Stockholm. Hon har en bakgrund inom turismvetenskap från universitetet. Anna började sin yrkesbana hos Stockholm Convention Bureau, en sk PCO, professional congress organiser. Där arbetade hon med projektkoordinering av stora akademiska och medicinska möten. Anna har också arbetar som event manager hos Novartis läkemedel och som konferenskonsult de första åren på KTH. Idag leder hon arbetet i Evenemangsgruppen, inom Kommunikationsavdelningen, vars uppgift är att förvalta och utveckla kanalen möten i syfte att stärka KTH:s varumärke. Hon brinner för arbetet att öka KTH:s konkurrenskraft nationellt och internationellt genom möten. 

Oplæg

Mandag 15.30 - 16.30: Konferencer, møder og events som en del af branding
   

Tia Eriksson

Tia Eriksson är chef för Akademikonferens som är en gemensam organisation för Karolinska Institutet, Sveriges lantbruksuniversitet och Uppsala universitet. Hon har fil.kand. examen med inriktning marknadsekonomi. Tia har byggt upp Akademikonferens från en liten serviceenhet vid SLU i början av 90-talet till dagens organisation för tre lärosäten. Hon ansvarar för universitetens strategiska mötesfrågor med fokus på att stärka varumärket och konkurrenskraften genom möten. Akademikonferens är samtidigt en komplett in-house PCO (Professional Congress Organiser) med 11 anställda som genomför 70-80 kongresser och andra evenemang per år.

Oplæg

Mandag 15.30 - 16.30: Konferencer, møder og events som en del af branding
   

Ulla Krag Jespersen

Ulla er kommunikationschef på Aarhus Universitet, Health og initiativtager til projekt agendasetting. Oprindeligt uddannet journalist og måske derfor stadig overdrevent optaget af medier og samfundsdebat.

Ulla har arbejdet med ledelse og kommunikation i mange år, men er ellers meget konkret og praktisk anlagt. Hun har været ansat på Aarhus Universitet siden 2011 og tidligere været bl.a. redaktør af et fagblad og kommunikationschef på Danmarks Journalisthøjskole.

Ulla har gennem årene føjet en række lederuddannelser og en master i Corporate Communication til sine efterhånden rustne kvalifikationer som journalist.

Charlotte Autzen

Charlotte er chefkonsulent i Kommunikationsafdelingen på Københavns Universitet, hvor hun fungerer som sektionsleder for nyhedsteamet. Charlotte har en baggrund indenfor fysik og videnskabformidling. Hun har arbejdet i 10 år som meteorolog ved Danmarks Meteorologiske Institut og derefter i yderligere 10 år som vejrvært og planlægger af videnskabsprogrammer ved TV2, hvorefter hun startede som kommunikationsmedarbejder ved universitetet, hvor hun har arbejdet i 8 år. Som en del af sit nuværende job er hun ved at gennemføre en ph.d.-uddannelse, hvor hun studerer strategier for international videnskabskommunikation fra universiteter.

Oplæg

Tirsdag 10.10 - 11.20: Sharing your research news on international markets>
 

Nancy Bazilchuk

Nancy Bazilchuk is an American science writer who now works as a journalist and web editor at the Norwegian University of Science and Technology. Her freelance stories have appeared in ScientificAmerican.com, dailyclimate.org, Audubon, New Scientist and Conservation magazine, among others. Before moving to Norway in 2002, she spent 15 years as the environmental and science writer for The Burlington Free Press in Vermont, where her work was recognized with numerous national awards, including the AAAS Westinghouse Science Journalism award (now the AAAS Kavli award) and Gannett Corp.’s Outstanding Writer of the Year Award. In 1996-1997, she was a Knight Science Journalism fellow at the Massachusetts Institute of Technology.

Oplæg

Tirsdag 10.10 - 11.20: Sharing your research news on international markets>
 

Siv Ohlsson

Siv är projektledare på Avdelningen för kommunikation och externa relationer vid Uppsala universitet. Från våren 2012 till den 1 juli 2013, då Uppsala universitet gick samman med Högskolan på Gotland, arbetade hon i huvudsak med projektet ”Kommunikation och marknadsföring”, ett delprojekt inom det övergripande samgåendeprojektet. Siv har lång erfarenhet av strategiskt kommunikations- och varumärkesarbete och har arbetat som projektledare och kommunikationsansvarig inom privat, ideell och offentlig sektor, samt med egen konsultverksamhet.

Oplæg

Tirsdag 10.10 - 11.20: Å kommunisere i fusjoner
 

Petra Lindberg

Petra Lindberg arbetar som kommunikatör vid Uppsala universitet – Campus Gotland. Före samgåendet med Uppsala universitet hade hon motsvarande roll vid Högskolan på Gotland. I samgåendet var hon projektledare för delprojektet ”Kommunikation och marknadsföring” och stöttade även ledningen för det övergripande projektet med den interna kommunikationen. Petra har en bakgrund som projektledare och kommunikatör inom offentlig sektor samt kultursektorn.

Oplæg

Tirsdag 10.10 - 11.20: Å kommunisere i fusjoner
 

Jeanette Tenggren Durkan

Jeanette arbetar som samordnare för ett europaunikt tvärvetenskapligt forskningscentrum – GPCC – Centrum för personcentrerad vård vid Göteborgs Universitet. En stor del av hennes tjänst består av intern och extern kommunikation. Hon har en bakgrund som kultur- och museivetare, och hon har lång erfarenhet av att arbeta med administration och kommunikation inom universitetsvärlden, särskilt inom medicin & hälsa. Hon tror starkt på att det är i mötet mellan personer och/eller kulturer som de mest intressanta nya idéer föds.

Oplæg

Kommunikationscirkus: Ubuntu – using culture to communicate research
 

Helene Brøndholt Nielsen

Helene har ansvar for CBS’ alumni relations programme som anvender LinkedIn som en central platform for at skabe og fastholde forbindelsen mellem CBS og vores dimittender. Helene er uddannet cand.comm. og har en baggrund inden for digital konceptudvikling, projektledelse samt forandringsledelse i det. 

Oplæg

Kommunikationscirkus:  LinkedIn as part of the alumni relations toolkit
 

Mikala Gyllinge

Mikala har arbejdet med alumnerelationer siden 2007 og har derigennem opnået stor viden om faget. Mikala har især erfaring med kommunikation, interessenthåndtering og strategi- og projektudvikling, og arbejder indgående med LinkedIn, både som dagligt værktøj og i forbindelse med udvikling af it-platform.  

Oplæg

Kommunikationscirkus:  LinkedIn as part of the alumni relations toolkit
 

Olle Terenius

Olle Terenius is an associate professor of biology at the Swedish University of Agricultural Sciences (SLU). At SLU Olle Terenius has taken the initiative to get scientists to use Wikipedia as a tool for science outreach.

Oplæg

Kommunikationscirkus:  Wikipedia as a tool for science outreach
 

Jessica Pettersson

Jessica Pettersson works for Åbo Akademi University, a Swedish language multi-faculty University in Finland. She is responsible for marketing communications as well as brand management for recruitment of students.

Oplæg

Kommunikationscirkus:  From brochures to student magazine
Mandag 15.30 - 16.30 Studenter som varumärkesbyggare

Maria Widén och Michael Kvick

Maria och Michael arbetar inhouse vid SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, med universtitetets visuella identitet som ArtDirector/grafisk formgivare. De har många års erfarenhet av grafisk formgivning för universitetets kommunikationsatser, både internt och externt.

Web:

LinkedIn:

Eirik Lian

Eirik jobber med NTNUs merkevarebygging, kultursamarbeid og er gruppeleder for Profileringsgruppen på NTNU Kommunikasjonsavdelingen. Han har en Mastergrad i Ledelse og markedsføring fra Heriot-Watt University i Edinburgh, og har i tillegg befalsutdannelse fra Forsvaret. I universitetes kriseberedskap har Eirik en viktig rolle i opptrening av ledelsen og kommunikasjonsarbeidere.

Oplæg

Kommunikationscirkus:  Krisekommunikasjon
 

Nina Tveter

Nina Tveter har vært redaktør for Gemini siden år 2000. Hun er cand.mag. fra NTNU og har tidligere arbeidet i Adresseavisen. Hun er i dag gruppeleder ved NTNU Kommunikasjonsavdelingen.

Oplæg

Kommunikationscirkus: 

Fra papirbasert til digital forskningskommunikasjon

 

Bo Hvass Pedersen

Bo arbejder i Aalborg Universitets nye it afdeling,  It Services, hvor han er leder af 4 softwareudviklingsteam, der arbejder med at lave webapplikationer til universitet. Bo er uddannet bibliotekar i 1994, og har gennem sit arbejdsliv haft internettet som sit arbejdsområde og følgesvend. Bo har ud over arbejdet med diverse hjemmesider og webapplikationer for AAU også arbejdet en periode med E-læring, som bl.a. andet blev præmieret med prisen “Det Gyldne Snit” i 2005. En af de større opgaver lige nu er at indføre universitetets nye responsive webdesign til universitetets mange hjemmesider. Bo sidder som fast medlem i AAU’s webkoordineringsgruppe.

Olof Malmberg

Olof är områdeschef för digital kommunikation vid enheten för kommunikation och internationella relationer på Umeå universitet, och verkar som förvaltningsledare för universitets intranät och externwebb. Han har arbetat med webbproduktion inom privat och offentlig sektor sedan 1998; både som utvecklare, projektledare och strateg.

Jaaksi Merja

Merja is working at Tampere University of Technology as a project manager. She manages web development projects and acts as PO in agile projects working with a team of IT- and communication specialists. 

She has 15 years of experience in web communications and development projects. She is also an editor-in-chief for the university webpages, the staff intranet, and the staff online magazine. Merja has a background in journalism and communications. 

Henriette Louise Jakobsen

Intern og ekstern kommunikation, visuel identitet og corporate branding, kampagner, skabeloner, oversættelse, web-projekter, app, sociale medier og julekort.

Et udsnit af de store og små opgaver, som løses i CBS’ Communications, hvor Henriette har været teamleder siden 2011.

Inden da var Henriette teamleder på CBS Bibliotek, og går vi tilbage til 2007 var Henriette leder af Danmarks Designskoles Kommunikation og Bibliotek.

Janie Huus Tange

Janie has worked at Copenhagen Business School for 15 years covering areas such as career development, alumni, as head of communications and marketing and with international marketing and recruitment. She holds a MA in English and Rhetoric and an Executive MSc in Communication Management from Switzerland. Her main areas of interest are strategic and integrated communicatins and strategic use of social media in communication and marketing.

Per Ödling

Per Ödling är professor vid Lunds universitet men placerad på Ericsson AB i Stockholm. Han forskar inom bredbandskommunikation. Han är speciellt intresserad av teknikbaserad affärsutveckling och samhällsutveckling. 

Kjell Carli

Kjell Carli works as a communications strategist, adviser and project leader at the office for communications and international relations at KTH Royal Institute of Technology. He has previously worked as head of the editorial group and acting press officer, head of the communications office and as a web manager and coordinator at KTH.

Oplæg

Kommunikationscirkus President Obama kommer – men säg inget!
   

Åsa Ankarcrona

Åsa Ankarcrona is head of Communications and international relations at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm. She holds an Executive MSc in Communication Management from Switzerland and has worked at KTH for 16 years. She has previously worked in Germany to position Scandinavia on the German tourism market. At KTH she is responsible for staff and support within Communications, Student Recruitment, Events and International Relations.  Her main area of interest is within branding and reputation, research communication and international relations. 

Oplæg

Kommunikationscirkus President Obama kommer – men säg inget!
   

Erja Hyytiäinen

Erja Hyytiäinen works at the University of Turku as a communication officer. She works with internal and external communication and one of her main tasks is to help scientists to popularise their study. 

Kjersti Thoresen

Kjersti arbeider med digital kommunikasjon ved Høgskolen i Oslo og Akershus, og har mange års erfaring fra markedsføring, forskningsformidling og PR innenfor høyere utdanning. De har hatt ansvar for å utvikle høgskolens digitale satsinger på nett både for interne og eksterne målgrupper.

Web: www.hioa.no/Person
Linkedin: no.linkedin.com/in/kjerstithoresen/

Oplæg

Kommunikationscirkus HiOA direkte – kommunikasjon i flere kanaler
   

Ingvild Straume

Ingvild arbeider med digital kommunikasjon ved Høgskolen i Oslo og Akershus, og har mange års erfaring fra markedsføring, forskningsformidling og PR innenfor høyere utdanning. De har hatt ansvar for å utvikle høgskolens digitale satsinger på nett både for interne og eksterne målgrupper.

Web; www.hioa.no/Person
Linkedin: no.linkedin.com/in/ingvildstraume/

 

Oplæg

Kommunikationscirkus HiOA direkte – kommunikasjon i flere kanaler
   
Henvendelse om denne sides indhold: 
Revideret 14.01.2014