Du er her: Forside Seneste nyt vis

Sociale medier – hvad er værdien?

Ny workshop hvor vi diskuterer hvordan man kan måle værdien af kommunikationssatsninger i sociale medier. Vi er stadig på udkig efter gode cases.

24.10.2013 | Steffen Longfors

Alle taler om det. Mange prøver dem af, men de færreste måler værdien af kommunikationssatsninger i sociale medier.

Hvad er Edgerank? Kan man rekruttere studerende via Facebook? Hvor bruger man LinkedIn som organisation? Kan politiet opklare forbrydelser via Twitter? Det er nogle af de spørgsmål vi skal besvare.

På workshoppen gennemgår vi 4 cases i fire forskellige sociale medier – Facebook, Twitter, LinkedIn og Instagram. Målet er både at skabe praktisk indsigt i medier og at udfordre kommunikationsstrategien for hvert projekt. Vi giver et bud på hvordan værdien af satsningerne kan måles eller hvilke succeskriterier man kan arbejde med.

Undervejs hjælper social medie ekspert Katrine Thielke os med at øge forståelsen af sociale medier i strategisk kommunikation. Vi introducerer gængse måleværktøjer og deres styrke i vurderingen af om en social medie satsning gør en forskel for forretningen.

Har du eksempler på gode cases, gerne fra universitetssektoren, så tweet på #NUAScase inden 1. januar. Du kan også sende dine forslag via mail til Janne Bavnhøj på jba@sund.ku.dk

Konference
Henvendelse om denne sides indhold: 
Revideret 19.01.2014